pridané 24.Nov, 2010 |
autor kralb |
videné 188

Laťka bola príliš vysoko

Punk Floid - Underground (2010)

V kategórií: RECENZIE

Po troch rokoch vydáva česká punková stálica začiatkom októbra 2010 nové radové album s názvom „UNDERGROUND“. Tento „soubor“ – ako sami seba zvyknú nazývať - je tento rok naozaj veľmi potentný. Jeho začiatkom už totiž stihol spolu so spriaznenou Houbou vydať SPLIT CD a zároveň rovnako s touto kapelou odohrať tour v rámci osláv svojho 10. výročia.

Laťka bola príliš vysoko

Booklet, respektíve celkový dizajn novej dosky je určite neprehliadnuteľný. Čaká nás taktpovediac primitívna grafika – teda akési rôzne artefakty, ktoré su rozložené na opäť jednoduchom čiernom pozadí. Aj keď je tento nápad na prvý pohľad prekvapujúci, je isté, že ak tieto „kresby“ v budúcnosti uvidíte, viete k nim okamžite priradiť kapelu PUNK FLOID. Zabalené to máme kvalitne v digipacku, lisované CD je samozrejmosťou. Vo vnútri nájdeme texty a info o nahrávaní.

Poďme k samotnému obsahu. Čo sa PUNK FLOID nedá v žiadnom prípade uprieť je energia sršiaca z ich skladieb. Od začiatku do konca nášľap plný rýchlych bicích, dravých gitár a drzého hlasu speváka, ktorý je asi hlavných faktorom tohto pocitu. Kapela oproti predchádzajúcim albumom nijak nepozmenila svoj hudobný prejav. Či už je to ku prospechu, alebo na škodu veci, nech už každý posúdí sám. Kto by však chcel hľadať na tomto albume nejake progresívnejšie hudobné prvky, určite sa nedočká. Riffy su jednoduché a melodické, to isté platí o samotných skladbách. Čo sa týka textov, je jasné, že chalani troška upustili od kritiky sveta a štipľavého, s prepáčením podjebovania do okolia. Namiesto toho mi to celé príde zhruba ako textárová osobná spoveď a uľavenie si od vlastných problémov.

Medzi tie vydarenejšie skladby by som zaradil „Underground“ (aj keď refrénový popevok je až priveľmi triviálny), „Včerejší noc“, „Každej den“ (ktorú už ale poznáme zo zmieňovaného SPLITu) a záverečnú vec „Pomeje“, ktorá má celkom vtipný nádych a pripomína tú staršiu tvár PF.

Medzi tie menej napr. skladbu „Hrdina“, kde je síce všetkým jasné, o čo ide a že je to tak, ale spracovanie tejto tématiky je v tomto prípade až priveľlmi detinské. S piesňou „Na stenách“ sa kluci taktiež moc nepretrhli, kde však naviac zrejme okrem samotného skladateľa málokto pochopí, o čo dotyčnému ide.

Medzi tie plusové body by som ešte rád zaradil zvuk, ktorý je na určite na priam vynikajúcej úrovni. Celkovo UNDERGROUND obsahuje 12 skladieb, čo nestačí ani na 30 minút muziky. Pre mňa osobne je nový album PUNK FLOID miernym sklamaním. Som však ale presvedčený, že je to  spôsobené veľmi vysokou laťkou, ktorú nasadili predchádzajúcimi maximálne vydarenými doskami POP IS DEAD (2005) a TVUJ BOJ (2007). V rámci česko-slovenskej punk-rockovej scény je toto dielo bezdebaty kvalitný počin, no v rámci samotných PUNK FLOID a ich potenciálu to spadá žiaľ medzi šedý priemer.

Táto recenzia bola pôvodne uverejnená na PUNKGEN.sk

NázovUnderground
KapelaPunk Floid