MY O VLKOCH (self entitled) (2017)

Po prvom počine nazvanom „DIY Demo 2014“ prichádza košická punkovica MY O VLKOCH s plnohodnotným, nijako nepomenovaným albumom. Úplnou novinkou sa to nazvať nedá, keďže sa na nej nachádza zhruba polovica vecí zo spomínaného prvopočinu, aj keď samozrejme vo vynovenom – a treba povedať, že vylepšenom - formáte. Album mi dorazil vo forme CD, čiernobiely booklet so zaujímavým grafickým motívom, kde som síce neprišiel na to, čo presne znázorňuje, ale pripomína mi to také „Against the Grain“ :) Obsahuje texty a krátke info. Navyše pokiaľ viem, kapela plánuje aj vynilovú edíciu.

Veľmi stručne a jednoducho by som opísal tento album asi ako „proste riadna nakladačka“. Skladby sa na človeka valia nehoráznym energickým spádom. Plné melódií, zborov a neskutočne nápaditých rytmických zmien. Ani jedna z 13-tich nepresiahne dvojminútovú hranicu. Tak trošku ma až zaráža, ako títo chalani dokážu zmestiť kompletnú dávku informácie do tak krátkeho úseku. Minúta a pol zbehne ako nič, ale viem po nej všetko! Ideovo je album zaradený z veľkej časti do aktuálneho diania, od klasických protestsongov proti extrémizmu, cez „fake-news“ problematiku, migračnú tému, peniaze vs. charakter, náboženský fanatizmus až po menej tradičné témy v našich končinách ohľadom školstva, či týrania žien.

Zvuk je poriadne surový, ale maximálne mu to pristane. Charizmatické spevy sa striedajú, ale často to na plnú hubu dávajú naraz – aj to je vyriešené vynikajúco. Hudobné výkony jednotlivých nástrojov nie sú nič výnimočné, nezapočujeme jediné sólo, ale v tomto prípade je to naozaj asi to najmenej podstatné. Chlapi totiž akoby nabrali od prvého zárezu ešte viac odvahy a sebavedomia do svojich prejavov.

Medzi pre mňa najvydarenejšie veci by som zaradil Sonet, (skladbu s najpoetickejším textom na doske, pretože inak je to všetko pekne narovinu a polopate :), Informačné kvapky, Fatalisti a taktiež Maľovaná abeceda/Adam s veľmi dobrým nápadom a naozaj luxusným refrénom. Album uzatvára cover s názvom "Záverečná III", skvelá hitovka s výstižným príbehom kolobehu života - veľmi mi to pripomína novoveský Bigľayz, resp. ešte skôr ich starších "bratov" Čo koho do toho.

Tento počin bandy MY O VLKOCH počúvam už dobré tri týždne a stále ma to neskutočne baví. Kapelu som ešte naživo nevidel (čo je trošku smuté), každopádne ak dokážu preniesť energiu z tohto albumu na pódium, tak som si istý, že to je peklo! V mojom hodnotení sa takto v rámci roka 2017 košičania dostávajú v tomto žánri do priameho súboja so SAMORASTom o titul album roka:) Nie len teda na začiatok, ale aj na záver fanfára pre tých, ktorí si uvedomujú, že punk je viac ako len hudba.

Hodnotenie: 8,5/10

Vypočuj na: BANDCAMP

by Kráľ Balkizár